Jak pokračovala dál naše cesta k hodnotám? Z předchozích kroků a workshopů s většími i menšími skupinami nám jednotlivé hodnoty vystouply na povrch. Pak bylo na čase zjistit, jak je vnímají všichni v ARTINu. K tomu jsme zvolili dotazník.
Čtvrtý krok: Dotazník
Co bylo cílem:
Ověřit, nakolik podle našich kolegů skutečně naplňujeme očekávání zjištěná prostřednictvím brainstormingů.
Jak jsme na to šli:
Abychom konečně zapojili skutečně všechny kolegy, rozhodli jsme se pro ověření formou anonymního dotazníku. V dotazníku jsme použili 35 tvrzení o naší firmě, vždy ze tří pohledů:
- Jak to funguje v mém týmu
- Jak to funguje ve vztahu vedení k nám jako zaměstnancům
- Jak to funguje ve vztahu k zákazníkům
Každý výrok byl hodnocen na škále od 1 do 10, kde 1 je nejméně. Zároveň bylo možné doplnit poznámku.
Každý výrok spadal k jedné či více hodnotám.
Například výrok “Zbytečně nekontrolujeme (práci, dokumenty, lidi,…)” vyjadřoval hodnotu Důvěra. Výrok “Komunikujeme naše názory, zpětnou vazbu i negativní věci (problémy na projektu, rizika, neosvědčená metoda, nesplnění očekávání, nesouhlas, nespokojenost), a to okamžitě” ověřoval rovnou čtyři hodnoty – Důvěru, Otevřenost, Odvahu a Rozvoj.
Výsledek:
V Brně jsme získali responzi téměř 50%, což je na naše poměry, kdy si každý dělá jen to, co ho skutečně velmi zajímá, dost úspěch.
A výsledky byly velmi překvapivé. Průměrná známka za každou hodnotu se pohybovala v Brně od 8,3 do 8,8.
To jsme vnímali jako potvrzení hodnot a zároveň prostor pro další zlepšování. Nejlepším ukazatelem směru se nám nakonec jevily poznámky, škoda, že jsme jich nezískali více.
Tip, pokud se do toho chceš pustit u vás:
Důležité je zvolit takový počet otázek, který neodstraší, ale zároveň bude mít vypovídající hodnotu.
Dejte co největší prostor doplňujícím odpovědím a pokuste se kolegy motivovat, aby ho využili.
Vyzkoušej si sám/sama:
Odpovídat si sám sobě na anonymní dotazník nemá mnoho smyslu. Pokud jsi se zamyslel/a nad výsledkem předchozího kroku, máš hotovo 🙂
📣🔜 V příštím článku se budeme pomalu blížit do finále a řekneme si, jak jsme hodnoty Artiňákům prezentovali.