Hodnoty nesmí zůstat jen u planých slov, která mohou mít různou interpretaci. Proto jsme se pustili do brainstormingových setkání, která měla za cíl převést hodnoty do praktické a jasnější roviny.
Třetí krok: Brainstormingová setkání
Co bylo cílem:
Přeložit pojem každé hodnoty do praktických očekávání. Tedy, pokud říkáme, že jsme například Odvážní, co od nás kolegové, partneři, zákazníci, veřejnost očekává?
Jak jsme na to šli:
Stanovili jsme oblasti, ve kterých by se měly naše hodnoty projevit, pokud jsme skutečně firma, která si za hodnotami stojí:
- Vývoj + testing Spolupráce v týmech Komunikace s veřejností
- Projektový mng People mng a péče o zaměstnance
- Obchod Nábor a onboarding
Abychom naplnili matici, která vznikla propojením těchto oblastí a hodnot, realizovali jsme 6 brainstormingů, každý s jinou skupinou. Vybírali jsme kolegy a kolegyně napříč pobočkami, pozicemi, zkušenostmi.
Výsledek:
Mnoho výroků o tom, jak by měla vypadat firma s danými hodnotami.
Spousta z výroků se duplikovala, což jen potvrdilo jejich důležitost. Získali jsme konkrétní naplnění toho, jací bychom měli být, když tvrdíme, že Důvěra, Otevřenost, Odvaha, Rozvoj a Spolehlivost jsou naše priority.
Tip, pokud se do toho chceš pustit u vás:
Jako u každého brainstormingu, nediskutujte, nekritizujte, nenamítejte, neříkejte, že to už padlo. Někdy stačí jedno změněné slovo a najdete v tom nový význam. Prostě zapisujte a pokládejte otázky. Ideální otázka (pro každou příležitost) – “Co konkrétně tím myslíš?”
Vyzkoušej si sám/sama:
Pro začátek si zkus sepsat oblasti, ve kterých by se hodnoty měly ve tvém týmu/firmě projevit. A pak se zeptej někoho, kdo v tvém týmu ani firmě vůbec nepracuje, co by v jednotlivých oblastech od tebe očekával.
Možná se ukáže, že je to něco jiného, než co sis původně představoval/a ty. A to chceš 🙂
📣🔜 To, jak vypadal dotazník na ověření hodnot, se dozvíte v příštím článku.